Shit Day

Denna dag har varit skitjobbig.

Hade huvudvärk idag igen, mensvärk på köpet.. sen ringde de och ville ha mig och jobba på ica maxi i helgen. Jag sa att jag kunde såklart, börjar 9-15 och söndag 10-15. Sen när jag frågar mina "jobbarkompisar" när de slutar så säger de att de slutar 14:00 båda två. och jag skulle jobba till 16:00, fast min chef sa att jag bara skulle vara ensam i 1 timme var dag i helgen. Självklart börjar jag få panik och tårarna rinner.. Jag känner mig inte säker på att vara själv än, speciellt inte i 2 timmar. Sen blir jag såklart arg för att han säger en sak och har  ingen koll! Han trodde tydligen att en av dem skulle jobba till 3, vilket inte var fallet och ändå har han gjort deras scheman? så jag ringde och pratade med honom och sa att jag inte var säker på att jobba själv så han drog ner de 2 timmarna till en..  det var ju bra.. men ändå så sitter den där oron som en klump i magen och gör ont! det vägrar att sluta och jag är rädd att jag snart kommer få en ångest attack om det ska vara såhär varje gång jag ska jobba. Blir ALLTID orolig innan jag ska jobba på maxi för att jag är fortfarande osäker. Men en timme kan jag fixa men två.. inte än! och på köpet av all denna oro och krångel så ska jag självklart ha mens också, vilket gör allt nästan 2000 gånger värre.

Så jag och mamma for till ica maxi och köpte valerina natt, det är tydligen tabletter gjorda på örter å sånt som man skall ta vid oro och sömnbesvär. Så förhoppningsvis så får jag somna tidigt ikväll.
Jag som trodde att den här veckan skulle bli en bra och start på ett "nytt liv" . Men den känns bara pissig och skit.

dagens intag av mat har iaf varit:

frukost: 1 glas mjölk, 1 kopp te och smörgås med ost och gurka.

Lunch: en ganska stor bit lasagne..

Mellis: kaffe och en halv 24g chokladkaka och 1 äpple.

Middag: weight watchers het nudelsoppa.

och till kvällis blir det nog en kopp te.

Måste intala mig själv om att jag kan bara göra mitt bästa och att ALLA på ica maxi har varit nybörjare och oerfarna när de börjat på ett jobb! samt vissa lika oroliga och osäkra som jag!

Måste ändå berömma mig idag! vi fick ta julmust till maten idag i skolan - jag tog inte ett glas! sedan så köpte mamma en godispåse på maxi - jag köpte inget och kunde även titta på alla påsar med godis och inte känna sug efter det! fast jag har fuskat liite... smakade en halv mini munk som var inte speciellt stor, sedan chokladbiten till kaffet.. men jag har mens och det är okej att äta så pyttenytte lite socker! IAF IDAG.
Nu blir det en walkie med hundarna i kylan med mami och sen kanske ett besök hos syrran och låna crossen, sedan en varm dusch och mina nya sömntabletter!
 Imorgon väntar första apu dagen hos Almas café och jag tror att det ska bli grymt kul! :) 
 
( En stor kram till migsjälv!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0